Thuisgeleverd binnen 1 tot 3 werkdagen Gratis verzending vanaf € 49 (tot 59 kg)* Gratis retourneren Ophalen in > 200 winkels

Retour & klachten

Is het product niet helemaal wat je verwacht had of is er iets mis met je bestelling en wil je dat even laten weten? Kan gebeuren! De procedure die je moet volgen, leggen we hier voor je uit.

Retour & klachten

Retour

Kan ik producten retourneren?

Retourneren is mogelijk als het gaat om een vergissing over de maat, het vermogen of de inhoud van een product. Je kan producten retourneren wanneer je aankoop aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • het kassaticket of leverbevestiging is maximum 14 dagen oud
  • de verpakking is ongeschonden
  • het product is ongeschonden
  • het product werd niet speciaal op vraag besteld

Producten die een beperkte houdbaarheid hebben of geschikt zijn voor menselijke consumptie (zoals brood- en gebakmixen), kan je niet retourneren. Dit geldt ook voor verzegelde producten en gepersonaliseerde items of geschenken zoals bijvoorbeeld bloemboeketten en cadeaubonnen. Evenmin kan je alcoholische dranken waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen van de markt, bijvoorbeeld primeurwijnen, retourneren.

Big bags

Het retourneren van producten in big bags is niet mogelijk wegens de specifieke logistieke vereisten die hiermee gepaard gaan.

Bakbox

Heb je een bakbox besteld maar heb je je bedacht? Vraag dan, ook al heb je de box nog niet afgehaald, een retour aan via https://www.aveve.be/nl/retourneren.

Heb je jouw box al afgehaald? Dan kan je enkel de bakplaat retourneren binnen de 14 dagen wanneer hij nog in perfecte, ongebruikte staat is. Je krijgt dan 20 euro terug. Het retourneren van de voedingsmiddelen uit de box gaat niet. Merk je schade op aan de nieuwe bakplaat? Neem dan contact op met onze collega’s van de klantendienst via https://www.aveve.be/nl/retourneren.

Bestelde, maar niet opgehaalde bakboxen

De klant aanvaardt dat het promopakket opgehaald moet worden in de door hem gekozen Aveve winkel op 15 of 16 november 2024. Ingeval het pakket niet op deze data wordt opgehaald, verstuurd Aveve aan de klant een herinnering waarbij een laatste termijn van 7 kalenderdagen wordt toegekend om het pakket op te halen. Bij gebreke aan ophaling binnen deze termijn, behoudt Aveve zich het recht voor om de koopovereenkomst van rechtswege en zonder ingebrekestelling te ontbinden. 29 EUR komt toe aan Aveve als schadevergoeding, het overige bedrag zal door Aveve terugbetaald worden binnen de 14 kalenderdagen na afloop van voornoemde 7 kalenderdagen. Ingeval Aveve door overmacht het promopakket niet ter beschikking kan stellen op voornoemde twee data, dan zal er een nieuwe afhaaldatum worden voorzien door Aveve.

Hoe dien ik mijn product te retourneren?

Producten gekocht in een Aveve-winkel kunnen geretourneerd worden in diezelfde Aveve-winkel. Producten die je via de eshop besteld hebt, kunnen niet geretourneerd worden in een Aveve-winkel. Je moet ze online registreren voor terugname en ze dan binnenbrengen in een pakjespunt of kantoor van onze logistieke partner. Heb je praktische vragen hieromtrent? Neem dan even contact op met onze klantendienst via het contactformulier.

Hoelang kan ik mijn online bestelde producten retourneren?

Je kan je artikel gedurende veertien dagen retourneren. De termijn begint de dag na ontvangst van het (laatste) product door de consument.

Producten die een beperkte houdbaarheid hebben of geschikt zijn voor menselijke consumptie (zoals brood- en gebakmixen), kan je niet retourneren. Dit geldt ook voor verzegelde producten en gepersonaliseerde items of geschenken zoals bijvoorbeeld bloemboeketten en cadeaubonnen. Evenmin kan je alcoholische dranken waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen van de markt, bijvoorbeeld primeurwijnen, retourneren.

Indien je de artikelen die je ontving langer dan 14 dagen behoudt, heb je ze definitief aangekocht.

Welke kost is er verbonden aan het retourneren van mijn bestelling?

Het retourneren van een product is gratis in een Aveve-winkel en op de Aveve webshop. Aveve kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de producten, indien deze is veroorzaakt doordat de consument met de producten is omgegaan op een manier die in een winkel niet zou zijn toegestaan.

Producten die een beperkte houdbaarheid hebben of geschikt zijn voor menselijke consumptie (zoals brood- en gebakmixen), kan je niet retourneren. Dit geldt ook voor verzegelde producten en gepersonaliseerde items of geschenken zoals bijvoorbeeld bloemboeketten en cadeaubonnen. Evenmin kan je alcoholische dranken waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen van de markt, bijvoorbeeld primeurwijnen, retourneren.

Je vraag niet gevonden?

Kan je het antwoord op je vraag niet in onze FAQ vinden? Aarzel dan zeker niet ons te contacteren, we helpen je met plezier verder.

Contacteer ons